Blog

Orkisz w diecie kobiet ciężarnych

Mówi się, że kobieta ciężarna powinna jeść dla dwojga. Zbilansowana dieta jest niesłychanie ważna w czasie, kiedy w jej brzuchu rozwija się dziecko. Dostarczanie sobie i maleństwu witamin, minerałów, składników odżywczych wraz z pożywieniem staje się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Z tego też względu dobrze jest uwzględnić przy przygotowywaniu posiłków orkisz.

Przyjęło się nawet stwierdzenie „dieta orkiszowa”, która doskonale sprawdza się w czasie przygotowań do zajścia w ciążę, jak również podczas 9 miesięcy stanu błogosławionego. Dlaczego? Ponieważ ten rodzaj zboża dostarcza błonnika oraz cennych kwasów tłuszczowych nienasyconych. A to jeszcze nie wszystko!

Dieta orkiszowa

Autorką diety orkiszowej i osobą, która zwróciła uwagę na bogactwo płynące z orkiszu była święta Hildegarda. Jej plan żywieniowy był na tyle uniwersalny, że do dzisiaj cieszy się popularnością i uznaniem. Kto może go wdrożyć? Rekonwalescenci po przebytym zawale, osoby walczące z wysokim cholesterolem, wszyscy, którzy chcą wzmocnić organizm i oczyścić go z toksyn, a także kobiety planujące ciążę i spodziewające się dziecka. Dlaczego? Ponieważ orkisz:

  • wspomaga pracę serca, układu pokarmowego i immunologicznego,
  • jest naturalnym źródłem błonnika, witamin z grupy b, magnezu, potazu,
  • dostarcza naturalny antybiotyk, jakim jest rodanid – składnik naturalnie występujący w ślinie oraz mleku kobiecym,
  • jest niskokaloryczny, dlatego kobiety ciężarne nie muszą się obawiać zbyt gwałtownego przyrostu masy ciała.

Orkisz dla ciężarnej

Ciąża to czas radosnego oczekiwania, ale nie da się ukryć również okres zmęczenia, osłabienia, stresu. Szczególnie, kiedy kobieta źle znosi swój odmienny stan – skarży się na wyczerpanie, ma nudności, żołądkowe rewolucje, opuchnięte nogi czy wreszcie czuje się pozbawiona energii, powinna szukać ratunku w naturze.

W ciąży zmieniają się smaki, a wiele produktów, które wcześniej były lubiane, teraz odrzuca. Może to prowadzić to niedoborów. Jak ich uniknąć? Próbując „przemycić” wraz z jedzeniem wartościowe dla organizmu matki i dziecka składniki. Jednym z nich jest orkisz występujący pod różnymi postaciami:

  • przekąsek – chrupiących paluszków z dodatkami,
  • mąki orkiszowej – z której można piec chleby, bułki, ciastka,
  • makaronów – idealnych do sałatek i dań z sosami,
  • kawy orkiszowej – pozbawionego kofeiny zamiennika zwyczajnej kawy, z której lepiej zrezygnować w czasie ciąży.

Orkisz powinien zostać na stałe włączony do diety ciężarnej również ze względu na to, że dostarcza kwasów krzemowych odpowiadających za kondycję włosy, skóry i paznokci. A te często bywają łamliwe, kruche i pozbawione blasku.

Wróć do listy

Dodaj komentarz