Blog

Orkisz jako naturalne źródło błonnika

Wyjątkowe właściwości orkiszu są coraz częściej doceniane przez konsumentów. Ta pradawna odmiana pszenicy zyskuje sobie obecnie wielu zwolenników, co wynika nie tylko z łatwiejszej dostępności do produktów takich jak mąka, makarony czy płatki orkiszowe, ale przede wszystkim świadomości na temat ich właściwości odżywczych. Ziarna orkiszu to doskonałe źródło białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych, a także dobrze przyswajalnego błonnika.

Właściwości błonnika zawartego w orkiszu

Otręby orkiszowe, mąka z orkiszu, makarony, płatki, otręby oraz inne produkty z tego zboża to skarbnica wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych. Wiele osób doceniania je jednak przede wszystkim ze względu na obecność błonnika, który jest łatwo przyswajalny przez organizm i wspomaga prawidłową pracę układu pokarmowego człowieka. Z tego też powodu po orkisz chętnie sięgają osoby na diecie odchudzającej czy chcące wspomóc nieco procesy trawienne.

Błonnik pokarmowy pochodzący z orkiszu zapewnia lepszą pracę jelit. Oprócz tego wpływa na uczucie sytości, które utrzymuje się znacznie dłużej niż po spożyciu produktów przygotowanych ze zwykłej mąki. Produkty orkiszowe polecane są osobom, które często borykają się z problemem zaparć, ponieważ wspomagają lepsze trawienie pokarmów.

Oprócz tego naturalny błonnik pochodzący z orkiszu wpływa na regulację poziomu glukozy we krwi i przyczynia się do zmniejszania ryzyka zachorowania na raka jelit. Pobudza też wydzielanie żółci do przewodu pokarmowego.

Produkty z orkiszu, takie jak mąka, płatki czy otręby, mogą być wykorzystywane w kuchni na wiele różnych sposobów. To doskonały sposób, aby każdego dnia wykorzystywać cały potencjał składników odżywczych ukrytych w ziarnach tej pradawnej odmiany pszenicy.

Wróć do listy

Dodaj komentarz