Jak przygotować pożywne śniadanie z płatków orkiszowych?

Jak przygotować pożywne śniadanie z płatków orkiszowych?

Dlaczego płatki orkiszowe?

Płatki orkiszowe to bogactwo witamin i cennych dla organizmu składników mineralnych. Zawierają w sobie sporo węglowodanów i tłuszczów, błonnika, żelaza, wapnia, magnezu, fosforu, potasu, selenu i witamin z grupy B i witaminy PP, E i A.

Składnikiem naturalnie występującym w płatkach orkiszowych jest rodanid, który znajduje się również w m.in. mleku matki. Jest to tzw. naturalny antybiotyk, który wykazuje właściwości antybakteryjne. Dieta bogata w orkisz jest więc szczególnie wskazana w okresie jesienno-zimowym dla wzmocnienia odporności organizmu. Zalecana jest też pacjentom w okresie rekonwalescencji po przebytych chorobach. Płatki orkiszowe pozytywnie wpływają też na regenerację komórek i poprawiają kondycję skóry i paznokci. Są cennym produktem spożywczym, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Powinny znaleźć się w jadłospisie osób cierpiących na schorzenia sercowe oraz cukrzycę.

Pożywne i smaczne śniadanie z płatkami orkiszowymi w roli głównej

Śniadanie przygotowane z płatków orkiszowe dostarczy odpowiednią dawkę energii do codziennych działań. Można z nich przygotowywać proste, szybkie i zgodne z własnymi preferencjami kulinarnymi posiłki.

Płatki orkiszowe świetnie nadają się do przygotowywania śniadań na słodko, ponieważ charakteryzują się delikatnie orzechowym aromatem. Oto nasza inspiracja!

  • Szklankę płatków wsypujemy do garnka i zalewamy zimną wodą (nieco powyżej poziomu płatków), a następnie gotujemy przez ok. 15 minut. W tym czasie płatki mogą wchłonąć wodę, więc trzeba ją będzie dolać w trakcie gotowania. Po upływie tego czasu wyłączamy palnik, a do garnka wsypujemy suszone owoce lub orzechy wedle uznania. Mogą to być np. rodzynki, owoce goji, żurawina, orzechy włoskie itp. Smak wzbogacimy, dodając nieco miodu. Po wymieszaniu odstawiamy garnek na kilka minut, aby uwolnił się aromat i smak wszystkich składników.
  • Płatki orkiszowe można też zmieszać z jogurtem i świeżymi owocami.
Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *