Czy orkisz jest lekkostrawny?

Czy orkisz jest lekkostrawny?

W ostatnich latach coraz więcej osób interesuje się produktami z orkiszu. Nic w tym dziwnego – orkisz jest po prostu zdrowy i ma zbawienny wpływ na nasze organizmy. Czy należy do grupy produktów lekkostrawnych? Dziś przyjrzymy się jego właściwościom nieco bliżej.

Dieta z orkiszem

Orkisz zdecydowanie warto włączyć do swojej diety. Wybór produktów jest spory: chętni mogą kupić mąki, płatki, przekąski, a nawet makarony orkiszowe. Jeśli chodzi o odpowiedź na postawione w tytule pytanie, to tak – orkisz jest zdecydowanie produktem lekkostrawnym. W związku z tym jest produktem, który wspaniale odżywia organizm wyniszczony chorobami bez zbędnego obciążania żołądka. Produkty orkiszowe poleca się też maluszkom w czasie, gdy mamy poszerzają ich diety. Orkisz zasyca na długo – zawiera sporo błonnika, dlatego jest dobrym sprzymierzeńcem, gdy planujemy zrzucić kilka kilogramów. Wiele osób pyta, czy orkisz zawiera też gluten. Tak – jako że jest odmianą pszenicy, zawiera gluten. Gluten w orkiszu ma jednak o wiele wyższą jakość, niż ten w zwykłej pszenicy. W przypadku niewielkich nietolerancji nie powinien więc być uciążliwy. Pamiętajmy, że orkisz reguluje też poziom cholesterolu. Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, mogą go spożywać więc nawet osoby, które mają problem z wysokim cholesterolem.

Inne zalety orkiszu

Poza wspomnianą wcześniej lekkostrawnością orkisz ma jeszcze wiele innych zalet, które przemawiają za tym, by włączyć go do swojej diety. Przede wszystkim zawiera rodanid, który jest naturalnym antybiotykiem. Jak wpływa on nasze organizmy? Działa nie tylko przeciwzapalnie i przeciwalergicznie, ale też zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych, wzmacnia system immunologiczny i pobudza komórki nerwowe. Orkisz cechuje się też dużą zawartością krzemionki, która z kolei wpływa na wzmocnienie włosów i paznokci, przyspiesza przemianę materii i zapobiega odwapnianiu kości. To właśnie krzemionka między innymi ma ogromne znaczenie w zapobieganiu odkładania się cholesterolu w naczyniach krwionośnych. To jednak nie koniec zalet orkiszu. Dostarcza on nam duże ilości witamin A, B, D, E i PP, a także cynk, żelazo, selen, fosfor i miedź.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *