Blog

Kilka zalet płatków orkiszowych 

Świadomość dotycząca zdrowego odżywiania stale wzrasta. Właśnie dlatego coraz więcej osób sięga po wartościowe produkty. Dzięki temu na popularności zyskuje między innymi orkisz, który ma wiele korzystnych właściwości. Świetnym uzupełnieniem zdrowej diety są na przykład płatki orkiszowe, które można mieszać z wieloma produktami spożywczymi. Jakie są ich zalety i do jakich dań można je dodawać?

Dlaczego płatki orkiszowe są zdrowe, czyli kilka słów o wartościach odżywczych 

Jedną z najważniejszych kwestii, na które należy zwracać uwagę, poszukując zdrowych produktów, są wartości odżywcze. Orkisz ma ich sporo, dlatego zarówno mąka, jak i płatki czy makaron orkiszowy cieszą się dużą popularnością wśród osób prowadzących zdrową dietę. Płatki orkiszowe są bogate w wapń, potas, magnez i żelazo. Oprócz tego są też źródłem witamin z grupy B oraz A, E, K i PP. Duża zawartość białka to kolejna zaleta płatków orkiszowych.

Dodatkowo są też dobrym źródłem energii dzięki zawartości złożonych węglowodanów oraz zdrowych tłuszczy roślinnych. Płatki orkiszowe obniżają poziom cholesterolu we krwi. Chętnie sięgają po nie osoby, które zmagają się z cukrzycą oraz z chorobami serca. Płatki poprawiają kondycję paznokci i skóry oraz przyspieszają regenerację komórek.

Z czym można jeść płatki orkiszowe? 

Niewątpliwą zaletą płatków orkiszowych jest ich smak, który jest lekko orzechowy, dzięki czemu świetnie komponują się w wieloma produktami. Osoby, które prowadzą zdrową dietę, wykorzystują je przede wszystkim do przygotowywania śniadań. Płatki orkiszowe są świetną bazą do przyrządzenia  pełnowartościowego posiłku z owocami, mlekiem albo jogurtem i miodem. Co więcej, można je również dodawać do rozmaitych koktajli, dzięki czemu są bardziej sycące.

To jednak nie koniec zastosowań płatków orkiszowych. Nadają się również do pieczenia oraz do smażenia na oleju, dlatego w wielu kuchniach królują również w formie placuszków. Warto również wiedzieć, że nadają się do jedzenia zarówno na surowo, jak i po ugotowaniu. Płatki orkiszowe mogą też zastąpić mąkę, na przykład podczas pieczenia chleba czy wypiekania zdrowych ciasteczek. Oprócz tego świetnie się sprawdzą jako dodatek do wytrawnych dań, na przykład zapiekanek czy kotletów warzywnych.

Wróć do listy

Dodaj komentarz